Bästa Blog Tips

Bästa mobilen

Kategori: Generally

 

Det känns som det var länge sedan Nokia telefonerna var de bästa telefonerna. Själv pendlade jag mellan att ha en Ericsson och att ha en Nokia telefon de första 10-åren som jag hade mobiltelefon. Min första var en Ericsson, som jag nog köpte 1994 eller 1995. Jag tror alla mina telefoner som jag fick genom mitt jobb var Nokia och de jag köpte privat var Ericsson. Då första Apple iPhone släpptes i USA, så försökte jag få tag på en. Så fort de officiella iPhone telefonerna kom till Sverige så köpte jag en och blev kär direkt. Efter den första så har de bara blivit bättre och bättre och jag tror nog att när de kom till iPhone 4, så nådde de sin höjdpunkt. Jag har haft en iPhone 5, men gillar den inte lika mycket som min iPhone 4. Jag gillar tyngden och formatet bättre på 4.an än 5.an. Den känns mer gedigen. iPhone 5.an känns mer plastig samt personligen så har jag problem med att hålla den och nå med tummen över hela skärmen, vilket jag gör med 4.an när jag har den i handflatan. Jag har svårt att se att jag skulle vilja byta till en annan model om inte de släpper en iPhone som är bätre än denna, men på något sätt så tvekar jag det. Efter att Steve Jobs gick bort så känns det som de nu börjar gå mot vad de andra gör, vilket kommer leda till att det kommer bli en större skärm och mer plastig. Det plastiga kommer nog av att de drar ner på kostnader till följd av minskad försäljning, så de försöker öka lönsamheten. Så nästa mobil kanske inte blir en Apple och jag tror nog att det blir svårt att ha denna mer än några år till, vilket även är extremt länge i dagens snabba ändringar. Det tog inte länge för Nokia att tappa hela sin mobiltelefoni verksamhet. Apple har varit extremt duktiga på att omdefiniera hur saker ska fungera och det de gjorde med iPhone var helt revolutionerande. Så Nokia får nog idag satsa på att vara bäst på däck, vilket inte är samma företag, men har namnet från samma by som Nokia telefonerna. Inom denna industri så går inte utvecklingen lika snabbt som inom elektroniken, så jag har svårt att se att de skulle tappa sin position de har inom sommar och vinterdäck.

Om du vill läsa mera om Nokian Tyres gå till: http://www.nokiantyres.se/

Kommentera inlägget här: